مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) کاشان

"برگزاری کلاس های مجازی زنده" و "امکان گفتگوی آنلاین" از قابلیت های سامانه "فرهنگیادا" به شمار می رود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر فاطمی رییس مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان در نشست تخصصی بین المللی نوآوری در آموزش با استفاده از فناوری های جدید بین المللی نوآوری که امروز در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به مراحل ورود فناوری از سال 1970 گفت: این فرآیند با ورود کامپیوترهای خانگی و اداری آغاز شد. در مرحله دوم سی دی ها و چند رسانه ای، مرحله سوم اینترنت و مرحله چهارم یادگیری الکترونیکی وارد شدند.

وی اهمیت فعالیت های گروهی، اهمیت پیدا کردن یادگیری دانشجومحور،شخصی سازی،یادگیری تطبیقی و ایجاد تعامل را از نوآوری های یادگیری الکترونیکی عنوان کرد.

دکتر فاطمی در ادامه تصریح کرد: مرحله پنجم فناوری به متن باز، دسترسی آزاد بر مبنای نظریه سازنده اجتماعی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه "فرهنگیادا" وظیفه مدیریت یادگیری الکترونیکی را انجام می دهد، گفت: تا پایان سال سعی ما بر این است که فاز اول سامانه "فرهنگیارا" را راه اندازی کنیم.

رییس مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان قابلیت های سامانه "فرهنگیادا" را برشمرد و گفت: در این سامانه می توان فایل ها را به اشتراک گذاشت. همچنین طراحی و راه اندازی دوره های تلفیقی، امکان گفت و گوی آنلاین، اطلاع رسانی سریع اخبار، برگزاری کلاس مجازی زنده، ضبط و تدوین کلاس های درس به صورت مالتی مدیا از دیگر قابلیت های این سامانه است.


نظرات کاربران