مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) کاشان

دکتر مهرمحمدی در پیام روز دانشجو:

اصحاب و عاملان تعلیم و تربیت باید با حفظ ویژگیهای اصیل اسلامی و انسانی چون آزادگی، جامعیت، عقلانیت، گفتگو مداری و گفتمان سازی در آینده به نقش آفرینی بپردازند

 

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین

سلام بر حقیقت خواهان تاریخ، سلام بر دانشجویان مبارز و شهید و سلام بر دانشجویان رشید و سرافراز که میراث علمی، فرهنگی و فکری اسلاف خود را می شناسند و میکوشند در ادامه روند حق جویی و ظلم ستیزی با اهتمام به مبانی روشن تفکر دینی و عقلانیت جامع، نقش مهم خود را در این عرصه بر جای گذارند.

دانشجو معلمان عزیز و فرزندان ارجمندم

روز دانشجو را که مصادف با میلاد حضرت ختمی مرتبط حضرت محمد مصطفی (ص)  وامام جعفر صادق (ع) است بر شما و بر هر کسی که می کوشد سرمایه های انسانی این مرز و بوم ، بزرگ ، فکور ، مدیر و مدبر شوند مبارک باشد . از خداوند منان می خواهم شما را یاری نماید تا به قدر دانسته ها و توانایی خود شمع حقیقت خواهی را زنده و روشن نگه دارید. از خداوند قادر می خواهم شما را لایق انتقال پیام های بزرگ به نسل های بعد قرار دهد. از خداوند حکیم می خواهم شما را مروج به پیام جهانی پیامبراکرم ( ص ) برای جهان امروز قرار دهد .

 حضور در آینده به معنای حضور تأثیر گذار ،محتاج پذیرش مسئولیت آینده شناسی وآینده نگری است و این یعنی آینده در دست اصحاب وعاملان  تعلیم و تربیت است که باید  با حفظ ویژگیهای اصیل اسلامی و انسانی چون آزادگی ، جامعیت ، عقلانیت ، گفتگو مداری و گفتمان سازی در آن به نقش آفرینی بپردازند.

پیام پیامبر(ص ) این است که حدی برای دانستن ، یافتن  وتاثیر گذار بودن متصور نیست و دمیدن روح الهی در انسان مجوز حرکت های تکاملی  نامحدود بشر است. 16 آذر مصداق و نشئه ای از این حرکت اصیل است که در نهاد قشر فاخر ، معتبر و سرنوشت ساز دانشجو محقق شده است . البته حمل این پیام ، یعنی پیام آزادگی و استکبار ستیزی ، با آسوده خاطری همراه نیست . درونی ساختن پیام انسان بودن و انسان ماندن سختی و مشقت دارد و البته میوه های آن در پهنای حیات بشری به بار می نشیند . چنانکه ما  با تامل برآثار شگفت فداکاری این دانشجویان عزیز است که می توانیم دم از تفکر ، اندیشه ، علم ، عدالت و آزادی بزنیم .

بر این باورم که  باید این روز را محملی برای یاد آوری مسئولیت دانشجو بودن که همان تلاش برای شناخت عرصه های ملی وجهانی وایفای هوشمندانه  وظیفه خود است ، دانست تا لحظه ای غفلت از  تقویت ایمان ،توسعه و شکفتگی وجوه انسانی خود ننمائیم  و تا جان در بدن داریم فراز و نشیب های منتهی به رشد و تعالی را با روی باز و اشتیاق بپذیریم .

در پایان ضمن گرامیداشت مجدد،یاد وخاطره شهیدان گرانقدر، خصوصا  شهدای  دانشجوی مدافع حرم ،روز دانشجو را به همه دانشجویان به ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان  تبریک می گویم و امیدوارم گنجینه ارزشمند  وبی بدیل جامعه دانشجویی  با پیروی از راه امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و آراسته شدن به لباس علم وتقوا  زمینه  اقتدار وسربلندی  روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورید.

 

خدمتگزار شما .محمود مهر محمدی


نظرات کاربران